Stresshåndtering for medarbejdere

Stresshåndtering for medarbejdere giver dine medarbejdere en effektiv metode til stresshåndtering med Mentologi®. Kurset omhandler følgende emner:

  • Hvad er stress og hvad er ikke?
  • Genkend dine symptomer på stress
  • Metoder til prakisk stresshåndtering
  • Den stressfri medarbejders mentalitet

Stress er mange ting – og der er mange ting, der ikke er stress. På kurset lærer du at skelne mellem faktisk stress og alle mulige andre tilstande, som du direkte kan udnytte positivt.

Når der rent faktisk er tale om stress, er det vigtigt at du lærer at tackle den i tide. Jo tidligere du håndterer den, des lettere er det at komme videre. Med de rigtige værktøjer kan du undgå at tillade stressen at gøre dig syg, men i stedet bruge den til at finde ro og balance i dig selv samt lære at grounde og skabe positivt mentalt fokus.

Hvis du allerede er sygemeldt, er det vigtigt for dig at starte på kurset tidligst muligt. Forskningen viser, at stressen bliver sværere at håndere, hvis du lader den sætte sig over længere tid.

Kursets indhold

Hovedpunkterne på kurset er:

  • Test: Er du stresset?
  • Kend den egentlige stress fra alt det andet.
  • Typer af stress.
  • Stresshåndtering nu og her.
  • Håndtering af et stressende arbejdsmiljø.
  • Håndtering af stressende arbejdssituationer.
  • Håndtering af stressende chefer, kolleger og kunder.
  • Forebyggelse af tilbagevendende stress.
  • Sådan lever du stressfrit i længden.

Kursets varighed

Kurset varer 2 dage. Vi veksler mellem teori og praksis, og du kan bruge teknikkerne i manualen efter kurset.

Pris

Du finder de aktuelle priser i prislisten.

Prisen inkluderer alle kursusmaterialer. Der er ingen yderligere omkostninger.

Holdstart

Du finder de aktuelle hold i kursusoversigten.